منوی اصلی
لینک های برتر
خانه تاریخی بروجردی
مسجد و مدرسه آقابزرگ
نورگیر خانه تاریخی بروجردی
اتاق پنج دری خانه تاریخی طباطبایی

جوابیه اداره میراث فرهنگی به برخی اظهارات غیر واقعی

خبرنامه اداره

ad

در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص مبالغ فروش بلیط ابنیه تاریخی تحت پوشش اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان و نیز عدم ارائه خدمات مناسب به گردشگران در نوروز 1401، روابط عمومی اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان جوابیه ای جهت تنویر افکار عمومی و علاقه مندان به میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری به شرح ذیل منتشر نمود:

1.تمام مبالغ فروش بلیط ابنیه تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به خزانه دولت واریز می گردد.

2.در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که بواسطه بیماری کرونا ابنیه های تاریخی در سطح کشور تعطیل بوده است، حدود ۲ میلیارد تومان جذب و فقط در مجموعه جهانی باغ فین هزینه گردیده است تا این مجموعه جهانی فاخر و ارزشمند آماده پذیرایی شایسته از گردشگران در نوروز 1401 باشد

3. در نوروز 1401 و بر اساس ابلاغیه وزارتخانه متبوع نوروزگاه با همکاری شایسته و قابل تقدیر شورای اسلامی ، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان در مجموعه جهانی باغ فین برگزار گردید که به گواه مهمانان نوروزی و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان و کشور کم نظیر بوده است.

 

3. در نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ راهنمای بنای تاریخی آموزش دیده در کنار راهنمایان انجمن راهنمایان گردشگری شهرستان در ابنیه تاریخی تحت پوشش مشغول خدمت رسانی به مهمانان و گردشگران نوروزی بوده و در طول سال نیز روزانه 30 راهنمای بنا بهمراه راهنمایان انجمن در این ابنیه جهت معرفی مراکز تاریخی تحت پوشش حضور دارند. ضمنا این اداره با استقرار راهنمای صوتی الکترونیک 10 زبانه در ابنیه تاریخی تحت تملک خودخدمات مناسبی جهت معرفی آثار تاریخی به گردشگران و مسافرین نوروزی ارائه داده و در طول سال نیز این خدمات تداوم دارد.گفتنی است تعداد 50 هزار نقشه و 30 هزار بروشور راهنمای ابنیه نیز بصورت رایگان توسط اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان در اختیار مهمانان نوروزی قرار گرفته است.

4. اداره میراث فرهنگی با استقرار یکی از شرکتهای تحت نظارت خود تحت عنوان مجری خانه مسافر در جهت اطلاعات به گردشگران و نیز تامین نیاز اقامتی شهرستان با کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر نیز همکاری موثری داشته و با استقرار 15 نیرو در 2 مرکز تحویل شده به ارائه خدمات در این ایام می پرداختند.

5. انجام بازرسی های انفرادی و گروهی مستمر حوزه گردشگری این اداره با مشارکت کارشناسان بهداشت، ادارات صمت و نظارت بر اماکن عمومی و نیز پیگیری این اداره منتج به ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات مراکز اقامتی و پذیرایی شده ونیز همراهی مدیران مجرب واحدهای اقامتی و پذیرایی شهرستان کاشان موجبات رضایت مندی میهمانان را با عدم ثبت حتی یک فقره شکایت از ایشان در نوروز 1401 فراهم نمود.ه است

 

 

در پایان اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان ضمن احترام به تمامی علاقه مندان و دغدغه مندان واقعی میراث فرهنگی و گردشگری، اعلام می دارد جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر مستمرا به ریاست فرماندار ویژه شهرستان و با حضورکلیه دستگاههای عضو برای خدمت رسانی به گردشگران نوروزی برگزار شد که بر اساس دستورالعمل های ابلاغی هر اداره موظف به اجرای وظایف ذاتی خود در ستاد مذکورمی باشد..

بر خی اظهار نظرها نشان دهنده عدم آگاهی و اطلاع افراد از قوانین و مقررات و شرح وظایف بوده و توصیه می گردد عزیزان قبل از هرگونه اظهار نظر عمومی نسبت به کسب اطلاعات موثق از منابع معتبر در حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام نمایند.

 

 

 

   

گفتگو با ریاست اداره
خدمات اینترنتی
نظرسنجی